Årsmöte 2022 – i lokalen och digitalt

I år kan vi återigen ha vårt årsmöte på plats i lokalen, men de som vill delta på distans har möjlighet att göra det (se instruktioner nedan). Årsmötet börjar klockan 15 söndag 27 mars. Efteråt har vi tid för ett informellt möte då vi kan prata om allt som rör föreningen och vad vi vill göra: aktiviteter, verktyg, material, lokalen och så vidare.

Anslut digitalt

Årsmötet blir ett hybridmöte. Följ dessa två steg om du vill delta digitalt.

• Du ansluter till videomötet genom att besöka denna webbadress och invänta att bli insläppt: https://meet.google.com/qvw-eugy-atm.
  • Du går med i chatten – kanalen #årsmöte2022 på Slack.
    (Observera att detta kräver att du först måste gå med i föreningens Slack om du inte redan gjort det tidigare.)

Förhållningsregler för dig som deltar på distans

För att undvika krångel med ljud så vill vi att alla utom de föredragande i årsmötet har sin mikrofon avstängd (muted). En utsedd person kommer bevaka chatten och ser till att medlemmarnas inlägg tas upp i mötet. Om det man vill säga är omfattande kan man begära få ordet till videokonferensen via stödet för handuppräckning i videokonferensen (detta då det kan ta tid att formulera sig skriftligen och ämnet hinner passera). Denna ordning gäller i första hand för det formella årsmötet då det är viktigt att det flyter på bra.