Årsmöte 2020 – online

Årets årsmöte kommer genomföras online genom en kombination av ett videomöte där all information föredras och en chatt där vi kommunicerar med varandra skriftligen samt genomför omröstningar.

Anslut till årsmötet enligt dessa 2 steg

1. Du ansluter till videomötet genom att besöka denna webbadress och inväntar att bli insläppt: https://meet.google.com/vbm-jdqy-gtx.
  2. Du går med i chatten – kanalen #årsmöte2020 på slack – genom att följa denna länk:
    (Observera att detta kräver att du först måste gå med i föreningens slack om du inte redan gjort det tidigare.)

Förhållningsregler

För att undvika krångel med ljud så vill vi att alla utom de föredragande i årsmötet har sin mikrofon avstängd (muted). En utsedd person kommer bevaka chatten och ser till att medlemmarnas inlägg tas upp i mötet. Om det man vill säga är omfattande kan man begära få ordet till videokonferensen (detta då det kan ta tid att formulera sig skriftligen och ämnet hinner passera). Denna ordning gäller i första hand för det formella årsmötet då det är viktigt att det flyter på bra.

Översiktlig agenda för dagen

• 15:00 Formellt årsmöte
  • Informellt eftersnack
    1. Lokalen / förbättringar
    2. Hur man engagerar sig?
    3. Corona – Hur påverkas Makerspacet?

Hur man bäst deltar

Vi erfarenhetsmässigt sett att det är lättast att jobba samtidigt med slack och videokonferensen på dator men det går att använda en mobil/surfplatta.

Från datorn fungerar Chrome bäst men övriga browsers som Firefox, Edge, Safari och även Explorer 11 ska fungera men då kan man behöva installera en plugin. Slack ska fungera på alla moderna webbläsare.

Från mobilen behöver man installera en app för Google Meet och Slack respektive.